Smażone kurki w sosie Hoisin z makaronem ryżowym i prażonym czosnkiem

Lubicie kurki? Ja kiedyś nie lubiłam, ale przygotowałam je kilka razy i to kolejny powód dla którego uwielbiam jesień! W końcu przygotowałam z nich prosty stirfry i danie okazało się fenomenalne.



Czasem mam napady pesymizmu i utraty sensu tworzenia dań dla siebie, które nie opierają się na konkretnych daniach azjatyckich, bo nigdy tam nie byłam i nie znam oryginalnych smaków, ale czasem lubię sobie potworzyć... więc nawet jeśli to jest tak, że jestem ślepa a gadam o kolorach, to trudno! Kocham kuchnię Azji i nie przestanę. Więc łapcie moją kolejną twórczą fantazję!



Oto czego potrzebujemy:

  • 200 g świeżych kurek
  • 1 opakowanie makaronu ryżowego (ja użyłam House of Asia 5 mm)
  • 2 zielone cebulki ze szczypiorkiem
  • garść kiełków fasoli mung
  • garść kapusty pekińskiej, pokrojonej na kawałki
  • garść pora pokrojonego na plasterki
  • 3 ząbki czosnku, pokrojone w plasterki
Sos:
  • 1 łyżka sosu Hoisin (również dostępny w ofercie House of Asia)
  • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1 łyżeczka pasty ze świeżego imbiru lub tartego imbiru
  • 2 łyżki wody

1. Zaczynamy od namoczenia makaronu, przynajmniej na 30 min. W tym samym czasie, zalewamy kurki wrzątkiem i również odstawiamy na jakieś 30 min, aby cały bród spadł na dno. Po tym czasie, odcedzić kurki i opłukać pod bieżącą wodą. W razie potrzeby doczyścić.

2. W kubku połączyć wszystkie składniki na sos. 


3. Na patelni rozgrzać 3-4 łyżki oleju słonecznikowego lub oleju z orzeszków ziemnych. Zmniejszyć ogień, wrzucić pokrojony czosnek, uprażyć na złoty kolor, wyciągnąć na talerz wyścielony ręcznikiem papierowym.

4. Zwiększyć nieco ogień, na tym samym oleju podsmażyć kurki, około 5 min. Potem dodać pora i kapustę pekińską, podsmażyć kolejne 3 min.

5. Dodać odcedzony makaron, smażyć około 1 min, dodać sos, podsmażyć cały czas mieszając, aż makaron będzie miękki. Dodać kiełki, przemieszać, przełożyć na talerze. Posypać posiekaną zieloną cebulką, opcjonalnie sezamem i uprażonym czosnkiem.



Sos Hoisin można znaleźć gotowy w sklepach z produktami kuchni azjatyckiej lub w supermarketach. Ten z House of Asia ma fajny skład, jest gęsty i aromatyczny. Niesamowicie komponuje się z kurkami, makaronem i prażonym czosnkiem. 

Tak smakuje jesień! Jeśli zdecydujecie się przygotować to danie, koniecznie dajcie znać na insta! :)

Jeśli szukacie coś z kurkami, tamtej jesieni zrobiłam pyszne sajgonki z kurkami --> tutaj!


Do następnego, hao!

Komentarze