Szybka zupa kokosowa z orzechami nerkowca i kurczakiem - gotowa w 15 minut!

Siedzę i popijam proseco, a mój żołądek trawi pyszną zupę kokosową. W głowie planuję jakie kafelki położę na ścianę w mojej nowej kuchni, ale bąbelki musującego wina powoli zaczynają krążyć coraz ciaśniej wokół moim myśli.


Ale podpowiem Wam, jak zrobić szybką zupę kokosową z kurczakiem i cukinią, aby zaoszczędzić co nieco czasu w ciągu zabieganego tygodnia. 

Zjadłam też miseczkę ryżu z moim trzydniowym kimchi i nie mam żadnych wyrzutów sumienia. Moje usta są lekko drętwe, bo płatki chili nabrały mocy tytana, ale... tak bardzo było warto.

Wracając do zupy; stwierdziłam, że dużo czasu poświęcam na przepisy klasyczne, na dania z Azji, ale czas wykorzystać proste rozwiązania tej wspaniałej kuchni, tak więc tym wpisem rozpoczynam serie prostych i szybkich przepisów na dania inspirowane kuchnią azjatycką i niech se hejtują, że tak się nie gotuje w Chengdu/Tokyo/Bangkoku. To moje kulinarne fantazje. Będą to przepisy oparte na produktach, które możecie kupić choćby w Tesco w dziale kuchni świata.


Jak ją przygotować? Nic prostszego.


Czego potrzebujemy?

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 łyżeczkę mielonego imbiru
  • 1 łyżeczkę oleju sezamowego
  • 3/4 łyżeczki białego pieprzu
  • 1/2 łyżeczkę soli
  • 1 l wody
  • 1 mleczko kokosowe (380-400 ml)
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki sosu rybnego
  • 2 łyżki sosu ostrygowego
  • 2 łyżki brązowego cukru (opcjonalnie)
  • 1/2 średniej cukinii
  • 80 g orzechów nerkowca
  • 1 trawa cytrynowa (lub 1 i 1/2 łyżeczki pasty z trawy cytrynowej)
  • 1 łyżeczka zmielonych nasion kolendry (lub mielonej kolendry)
  • 3-4 liście kaffiru (opcjonalnie)
  • sól, do smaku
  • zielona cebulka do dekoracji
  • limonka do skropienia

Zaczynamy!

1. Posiekać drobno czosnek, kurczaka pokroić w plasterki. 

2. Kurczaka wymieszać z imbirem, białym pieprzem i olejem sezamowym, odstawić.

3. Zagotować wodę. Dodać trawę cytrynową, czosnek, dodać kurczaka. Gotować 3 minuty. Dodać mleko kokosowe, kolendrę, sos rybny, sos ostrygowy, cukier brązowy oraz drobno zmielone orzechy nerkowca i liście kaffiru.

4. Doprawić solą, dodać pokrojoną w słupki cukinię, gotować kolejne 3-4 minuty.

5. Podawać z ulubionym makaronem. Ja dodałam cienki ryżowy vermicelli :)

Jeśli chcecie pominąć kurczaka, można śmiało zamarynować cukinię, pokrojoną w grubsze plastry lub słupki. Wtedy wymieszać ją z imbirem, olejem sezamowym i białym  pieprzem oraz solą, odstawić na chwile. Gdy woda, pod wpływem soli, wydostanie się z cukinii, odlać ją, a kawałki dodać do zupy pod koniec gotowania. Ja lubię, jak cukinia jest lekko twarda, nie rozpada się, więc dodaję pod koniec :)



Jeśli lubicie ostrzej, można śmiało dodać oleju chilli lub drobno posiekanej papryczki chili.

Całośc jest delikatna, nieco gęsta, a przede wszystkim pyszna! Nic prostszego :)


Idę dopić proseco!


Hao!

Komentarze